Login or create new account.

By registering on joomprod.com, you will have immediate access to all our free products and to the public side of our support forum.

Enjoy our subscriptions.

Each of our subscriptions allow you to enjoy the private side of the support forum and all the update of our products for a period ranging from 3 months to 1 year.

Payment And immediate download.

After subscribing to one of our subscription, the products are immediately downloadable.

Login

Or Register
Accueil / forum / Support / AdsManager Support / [RESOLVED] Ordre de tri et requêtes + images

Support Availability Because we must sleep sometimes

Working days: Monday to Friday.
Reply time: Depending on the complexity of your support issue it's usually between a few hours to 48 hours.

Support is only guaranteed to paid subscribers

AdsManager - End of life

It is with great regrets that we have chosen to end the developpement of Adsmanager and its other associated components.

AdsManager is born 10 years ago and, as of today, the number of new subscriptions and downloads have fallen and we cannot maintain the component anymore.

All active subscribers will be able to continue enjoying support until the end of their subscription.

The components will be free and no support will be provided anymore for the other users.

Notice

The forum is in read only mode.

[RESOLVED] Ordre de tri et requêtes + images

More
7 years 9 months ago - 7 years 9 months ago #26014 by marinship
Bonjour,

je travaille en local sur un Joomla 3.7.2 avec AdsManager 3.1.11, notamment sur le tri des annonces qui peuvent être de A à Z ou de Z à A (DESC et ASC). Les tris peuvent être effectués sur différents champs.

Sur certains champs j'aimerais qu'il n'y ait qu'un tri ascendant ou descendant mais pas les deux.

Avez-vous une idée des lignes à modifier et/ou de l'endroit où je pourrais trouver les requêtes ?

Dans la listbox de tri, j'aimerais faire figurer une image représentant le sens du tri au regard de chaque élément à sélectionner, à la place des '< ASC' et '> DESC' (voir screenshot ci-dessous) :

D'avance merci pour vos précieuses informations.

Cordialement,
RM
Attachments:
Last edit: 7 years 9 months ago by loic.
More
7 years 9 months ago #26020 by loic
Bonjour,

Je ne rencontre pas ce problème sur la demo.

Le fichier en question est le suivant -> components/com_adsmanager/views/list/tmpl/default.php, lignes 154 à 164:
<select name="order" size="1" id="order">
				<option value="0" dir="DESC" <?php if ($this->order == "0") { echo "selected='selected'"; } ?>><?php echo JText::_('ADSMANAGER_DATE'); ?></option>
			   <?php foreach($this->orders as $o)
			   {
	               ?>
				<option value="<?php echo $o->fieldid ?>" dir="DESC" <?php if (($this->orderdir == "DESC") && ($this->order == $o->fieldid)) { echo "selected='selected'"; } ?>><?php echo sprintf(JText::_('ADSMANAGER_ORDER_BY_DESC'),JText::_($o->title))?></option>
				<option value="<?php echo $o->fieldid ?>" dir="ASC" <?php if (($this->orderdir == "ASC") && ($this->order == $o->fieldid)) { echo "selected='selected'"; } ?>><?php echo sprintf(JText::_('ADSMANAGER_ORDER_BY_ASC'),JText::_($o->title))?></option>
				<?php
			   }
			 ?>
		</select>

Le problème vient peut être des '<' ou '>' qui ne sont pas compris par le code ou simplement retiré par car considéré comme balise html.
Concernant l'image, libre à vous de rajouter ce qu'il faut dans les options de la liste :)

Cordialement.
More
7 years 9 months ago #26038 by marinship
Replied by marinship on topic Ordre de tri des annonces et requêtes + images
Bonjour,

c'est parfait, c'était bien à cet endroit là et l'erreur venait de moi car en modifiant le code j'avais reproduit deux fois la ligne 'DESC'.

C'est donc résolu et je vous souhaite une bonne journée.

RM
More
7 years 9 months ago #26044 by loic
Excellent nouvelle :)

Je passe le topic en résolu.

Cordialement.
Time to create page: 0.149 seconds