Login or create new account.

By registering on joomprod.com, you will have immediate access to all our free products and to the public side of our support forum.

Enjoy our subscriptions.

Each of our subscriptions allow you to enjoy the private side of the support forum and all the update of our products for a period ranging from 3 months to 1 year.

Payment And immediate download.

After subscribing to one of our subscription, the products are immediately downloadable.

Login

Or Register
Accueil / forum / Support / PaidSystem Support / Paidsystem ignore les décimales ?

Support Availability Because we must sleep sometimes

Working days: Monday to Friday.
Reply time: Depending on the complexity of your support issue it's usually between a few hours to 48 hours.

Support is only guaranteed to paid subscribers

AdsManager - End of life

It is with great regrets that we have chosen to end the developpement of Adsmanager and its other associated components.

AdsManager is born 10 years ago and, as of today, the number of new subscriptions and downloads have fallen and we cannot maintain the component anymore.

All active subscribers will be able to continue enjoying support until the end of their subscription.

The components will be free and no support will be provided anymore for the other users.

Notice

The forum is in read only mode.

Paidsystem ignore les décimales ?

More
9 years 2 months ago #18403 by marinship
Paidsystem ignore les décimales ? was created by marinship
Bonsoir,

Lorsque je paramètre un prix de 0.75 par photos supplémentaires le cout de l'annonce reste à 0.
Lorsque je paramètre le cout à 1 euro, le total est correctement calculé.

Comment faire pour que le calcul total du cout de l'annonce, tienne compte des chiffres après la virgule ?

Merci pour vos conseils
More
9 years 2 months ago #18419 by loic
Replied by loic on topic Paidsystem ignore les décimales ?
Bonjour,

Dans invoicing, vous pouvez configurer votre monnaie comme vous le souhaitez. Si cette monnaie n'accepte pas de chiffre après la virgule alors vous aurez ce problème.

Dans le cas ou votre monnaie est déjà configurée comme il faut, avez vous essayer d'écrire le chiffre avec une virgule à la place du point ?

Cordialement.
More
9 years 2 months ago #18439 by marinship
Replied by marinship on topic Paidsystem ignore les décimales ?
Bonjour et merci pour ce début de réponse.

La monnaie est l'euro et elle accepte les décimales.
J'ai testé avec point et virgule. Le problème reste identique.
J'ai remarqué que le problème survient lorsque le prix de la photo supplémentaire est de 0.xx euros, c'est à dire inférieur à 1 euro. Dans ce cas le résultat est toujours égal à 0.
Lorsque je défini un prix > 1 euro qui comprend des décimales (par exemple 1.25 euros) le calcul ne tient compte que de l'entier (exemple 3*1.25=3 euros)

A bientôt de vous lire
More
9 years 2 months ago #18464 by loic
Hello,

The decimal works well on the demo website.

Could you send an email at support @ juloa.com (remove the spaces) ? I will take a look directly on your website.

Best regards.
More
9 years 2 months ago #18467 by marinship
Replied by marinship on topic Paidsystem ignore les décimales ?
Bonjour,

la solution que j'ai mise en oeuvre pour le problème de calcul avec les décimales est la suivante :
- aller dans le fichier ...\localweb\MonSite\components\com_paidsystem\views\edit\tmpl\default.php,
- modifier la ligne 102 de la fonction 'updatePaidCurrentFileCount' pour parser '$image_price' en Float comme dans la prise écran ci-dessous.

Ce qui donne :
            // modif du 12/02/2016, int en float
            //image_price = <?php echo (int)$conf->image_price?>; 
            image_price = <?php echo (float)$conf->image_price?>; //* 

Bien cordialement
Attachments:
More
9 years 2 months ago #18497 by loic
Bonjour,

Merci pour l'infos, je vais vérifier ce code dans la dernière version.

Cordialement.
Time to create page: 0.159 seconds